Wednesday, July 13, 2011

Holiday Langkawi - Malacca

As-salam ouls

Last year kitorg gi Langkawi ikut my hubby, actually dia ader seminar pasal IMO Vessel International ni selama 3 hari pada bulan 11 arituh kalau tak silap la. So, daripada dia dok stay sorg-sorg dlm bilik yg berkatil besar tu aku pon apply la cuti tahunan ikut la dia angkut sekali anak-anak aku kira cam dah jadi percutian secara tak langsung.

Tapi sebelum tu aku bercuti ngan mak abah aku serta adik-adik aku di Melaka selama 3 hari then aku transit sehari overnite kat Sabak Bernam (tak singgah pon rumah sendiri padahal dh dekat benar kan, tak mau we all nak stay kat hotel di Sabak Bernam je Hotel Harbour Place).

Actually hubby aku ader meeting dengan D.O kat Sabak Bernam tu berkenaan satu kes ni then pas abis je meeting tu trus kitorang gerak sepantas mungkin ke Jeti Kuala Kedah. Kalo nak naik feri di Jeti Kuala Perlis alamatnya makan asap feri le jawab nyer kan....

Kitorg naik last feri pukul 7.15 mlm, tu pon sbb my hubby call opis kitorg JLM Wilayah Utara kat Kuala Kedah suruh hold feri sat and reserved the seat for 5 of us. So, kitorg sampai je kat Jeti Kuah Langkawi around 8.50 mlm and my cousin dah siapkan kereta utk kegunaan kami selama 3 hari nnti. Kebetulan cousin aku tu imigresen kat sana so senang la kalo aku nak minta tolong pape kan. Hotel tu pon cousin aku yg bookedkan and its very convinience berdekatan dgn tempat makan.

Ok la, citer byk pon tarak guna beb moh kita layan gambar je la sepanjang percutian kami di MELAKA - LANGKAWI - PENANG - PERAK..... huisshhh best giloss bercuti sakan noo!!!

LANGKAWI ISLAND

























LANGKAWI LAGI


















MALACCA








MALACCA WET WORLD













Sampai sini dulu, dah letih la.

No comments:

Post a Comment