Sunday, July 24, 2011

Aurora Shop (English Style)

Hello ouls & As-salam....

Sat tadi aku kuar sat konon nak lunch tapi tak lapar le plak (alah.... sebab hubby takde makan pon takde selera noo...) so aku pon jalan-jalan le kat area GIANT kat ngan opis aku tu lar. Udah le berkenan ngan 1 kedai ni yg mana barang-barang yang kedai ni jual semuanya bertemakan 'English Style'.



Aku suka ruang hias ni, aku plan nak buat macam ni kat ruang pintu masuk rumah aku



So tadi aku pon beli la 6 helai Sarung Kusyen sebagai hiasan Sofa Set Jati kat Main Hall rumah aku la (kusyen nya ader cuma tukar sarung baru jer ler). For Table Runner dan Side Table nya aku dah beli awal ari tuh. Alas meja makan pon dah beli siap tapi aku beli size untuk meja makan kerusi 12 sebab meja makan aku tu walaupun kerusi 6 tapi 'bulky'. Bila pakai je untuk size yang meja makan kerusi 12 ni terletak kemas je.

Semua ni 1 set tapi aku beli portion by portion (ikut bajet ler, ader duit beli, takde KIV dulu). At last, dapat gak semua item ni aku beli!!!!

Tadi aku cam dah minat ngan Jam Tiang English Style tuh tapi sabar.... benda tak penting pon kan, kalo ader duit lebihan baru beli. Kalau tak lupakan hajat ko tuh salina oii..... jangan nak dok membazir, kan tu amalan syaitan.


Ni contoh aku nak buat kat ruang makan aku, bunga meja semua dah ader cuma Table Runner for 8 seater Dining Table tu susah nak cari kena order, alas meja dah ada


Aku suka corak bunga-bunga ni tapi tak la sampai 'addict' satu rumah penuh!!! Mintak mahap ler yer..... rimas teman dibuatnya, skit-skit udah le janji berbunga sbb bunga tu kan indah.....



Ni pun cantik as example to copycat tapi malangnya rumah aku semuanya berunsurkan kayu jati, so aku kena gabungkan English Style & Jati Style


Ni lah sebahagian plan aku untuk mendekorasikan rumahku syurgaku. Semuanya memerlukan ongkos yang tinggi. Jadinya buat sikit-sikit dan kumpul barang yang kecik-kecik dulu.

Once korang dah 'terjatuh cinta' dengan 'English Style' ni korang kena bersedia dari segi kewangan sebab 'tune' mendekorasi ke arah ini tidak dinafikan memerlukan perbelanjaan yang besar. Tapi kalau dah suka foresure korang sanggup ikat perut cam aku beli small-small item simpan dalam stor, bila dah banyak dan ready untuk didekorasikan baru kuarkan semua.

Tapi ingat jangan sampai 'short' duit belanja dapur, harian dan sekolah anak-anak. Ni semuakan hobby so take ur time...

Ok lah, nak solat dulu, adios!

No comments:

Post a Comment