Sunday, July 17, 2011

EnTrY BaLiK KaMpUnG

Salam semua!!!

Ok, ari ni isnin so as usual back to work! Last week seperti yg aku cakap aku balik kampung kan... so kitorg gerak lbih kurang pkul 3.30pm sbbnya hubby aku nak tunggu abih 1 citer kat TV3 nih.... haishh sabo je le...

So, lepas je amik anak terus le gerak balik then kitorg sampai di rumah tok sedara aku di Teluk Bakong ni around 7.30pm so trus bermagrib di masjid yg berdekatan di situ (jama' takdim). Lepas habis segala urusan aku dengan tok kitorg pon gerak la balik ke Manjung plak.

Sampai Manjung pon dh dekat pukul 9.45pm macam tu la trus makan di 1 kedai kat belakang area perumahan mak aku dekat ngan Jerat Cina (perkuburan cina) makan la sesiap sbb tak mau susahkan mak abah aku nak siapkan makan utk kami nnti, sian plak dah malam sgt kan.....

Bercerita bab makan ni bengang pon ader..... aku order Mee Sup Wantan Seafood, hubby aku plak Seafood Fried Rice with Pineapple (nasi dlm nenas mmng best giler) dan utk anak-anak aku order Chicken Chop 2. Yang aku bengang tu bukan apa, si Nazrin semuanya dibedal sudahnya aku makan kuah ajer.... nak marah pon anak, sabor je la kan, udah la perut tengah laparkan, nak order lain? Tak payah.... lambat nanti aku nk cepat je balik rumah mak aku (tak sabar benar ye maklum le rumah mak kita le katakan).

Sampai-sampai je adik bongsu pompuan aku ader sama (pantang si peah ni hujung minggu je mesti dia cabut kuar dari Uitm Arau nya tuh), yang takde nyer cuma si zaid je la. Tapi mak abah aku ader bagitau yg mak ngan abah dapat Surat Jemputan untuk hadir ke Teknik School adik Zaid sbb ada Majlis Penyampaian Hadiah dan Penghargaan sebab Zaid dapat No. 4 utk keseluruhan Sekolah Teknik di Negeri Perak nih.

Haah! Pandai tak adik bongsu lelaki aku, tengok la adik sapa kan... see my leg laa.... huahahahah. Mak abah aku asik menguntum senyum je bila berciter pasal adik aku ni. Adik zaid ni mana penah lekat rumah. Asal ari minggu je sana sini game bola la, dodgeball la, paintball la.... siap wakil sekolah, cawangan, daerah dan negeri Perak. Jadi nak tengok dia baca buku tu payah sangat dan kadang tu tak penah nampak pon.

Tu yg bila dpt result PMR kitorg terkejut dia leh pass dapat straight 5A dan subjek Matematik dan Sains dapat A!!!! Bangga aku, harap anak-anak aku pandai mcm acunya nih. Udah le adik bongsu pompuan aku ni jelussss.... sebab mak asik lebihkan Zaid! Hahahah, standard la tu, kalo anak lelaki of coz la mak dan kalo anak pompuan plak of coz la abah.







Haishhh Zaid... macam muka abah la sungguh, anak abah le katakan....



Ok lah, nnti citer lain plak.

No comments:

Post a Comment