Thursday, August 11, 2011

Ramadhan dah....

Terasa lama benar aku dah tak menulis kat sini. Bukan apa, aku agak sibuk sikit dengan persiapan nak menghadapi Ramadhan (dah masuk minggu kedua pun kita berpuasa). Dengan tugas-tugas di ofis, tetiba plak banyak court case semuanya nak kena settlekan sebelum raya. IP (investigation paper) korang jangan citer la, hari-hari masuk dari setiap wilayah...... Harap-harap tahun ni takde lah kes Feri/Bot karam melibatkan kehilangan nyawa.

Kalau tak mau bersilat jugak bos aku merangkap satu-satunya peguam yang ader kat Jabatan Laut Malaysia ni dan hubby aku (kalau kemalangan bot/feri berlaku di area Selangor). Teruk hubby aku nak kena buat investigation selain polis, APMM dan jabatan lain yang berkaitan.

Jemputan berbuka puasa tu memang la banyak diterima daripada Shipping & Forwarding Company, tapi nak pergi tu kesian la plak nak tinggalkan anak-anak. Nak bawak dorang sekali? Kus semangat.... takpe la lain tahun aku bawak, tak sanggup mak noks.... tak dapat berbuka dibuatnya nanti. Dorang suka berlari merata buatnya terlanggar hidangan buffet ke apa ke... tak malu aku dibuatnya nanti? Err, ramai bos-bos aku turun tengok kelincahan anak-anak aku, baik tak payah.....

Tapi takpe, hujung minggu ni hubby aku dapat jemputan berbuka puasa di Avillion Port Dickson. Siangnya tu hubby aku kena buat Vessel Survey then malam tu berbuka puasa lah. Penginapan 2 hari 1 malam di Avillion Port Dickson.... aku suka hotel ni, best sangat-sangat.

Sebab theme/design hotel ni berkonsepkan Bali Style, semua antic furniture.... paling murah pun room rate kat sini RM500++. Dalam bilik siap ader swimming pool. So aku takyah susah-susah nak bawak my kids mandi kat luar. Mandi je kat dalam bilik.... Besar biliknya, aku ingat lagi, last aku stay time pregnant kan my second son, si Hakim.

Hubby aku cam tau-tau je taste aku... ekekekekeh, TQ bang... really appreciate it. Pastu bila buka je pintu bilik terus nampak beach.... cantik korang. Kalo berkesempatan dan teringat nanti aku amik pics yer....

Oklah, nak sambung balik prepare IP. Petang ni Majlis Berbuka Puasa di Kuarters Jabatan Laut Wilayah Tengah, ni under Datuk & Datin nyer budget.... semua staff dijemput hadir berbuka puasa dan berterawih berjemaah bersama. Malangnya aku tak pergi just my hubby alone. Malas la aku nak pergi.... nanti penat aku dengan anak-anak lagi. Hubby aku confirmnya duduk semeja ngan bos-bos yang lain. Tinggal aku sorang nak jaga anak-anak.... mintak mahap le yer.... moh je le kita berbuka di rumah ye anak-anak ku sekalian selagi hangpa tak matang sepenuhnya..... hihihih

Ok, adios!!!

No comments:

Post a Comment