Wednesday, August 3, 2011

Penangan Order Biskut Raya!!!

Hi Semua....

Kali ni aku nak citer pasal biskut raya. Maklumlah kan bulan puasa ni sibuklah kaum-kaum Hawa ni nak tunjuk skil dengan persiapan nak buat atau paling mudah beli je biskut tunjuk-tunjuk ni. Tapi awas ok!! Jangan seronok sangat merasa setiap biskut pastu bila dah berkenan trus je order, tanpa disedari bila di congak-congak balik.... udah BURST BUDGET!!!



Sample biskut raya beserta order form lagik!!




Dah banyak case yang aku dah tengok ngan mata kepala aku sendiri dan aku sendiri pun tak terlepas daripada melalui fasa membeli biskut tunjuk-tunjuk nih! Sudahnya dah order takkan nak cancel... (tak malu ke nak cancel last minute) nak tak nak terpaksa la bayar dengan kata lain 'terpaksa rela'.



Beraneka pilihan biskut raya.




Dengan nak prepare duit raya anak, untuk mak abah adik-adik, anak sedara & sedara mara di kampung. Yelah kan... balik setahun sekali takkan korang tak nak menghulur sikit duit pada diorang ni? Pada diorang kita ni kononnya duit dah melimpah-ruah, kaya la konon! Padahal kadang tu bajet ngam-ngam jer kan.... sapa tau masalah dalaman kita? Takkan nak citer kat orang luar.... gilo apo??

Bercakap pasal biskut raya atau biskut tunjuk-tunjuk ni... ni sebahagian dari sample yang diorang dok hantar kat Unit aku, dua-dua bos aku beli tapi aku tak sebab aku plan dan berazam tahun ni nak buat 'Homemade Biscuit' by my ownself!!!



Order jangan tak order!!




Yelah, hubby aku dah ikutkan kehendak aku nak beli memacam perkakasan untuk membuat biskut raya termasuklah Microwave Oven dan Hand-Mixer. Bersemangat waja aku nih nak buat biskut. Semalam dah test baked Vanilla Caked. Sekali hadap je kitorang makan time berbuka puasa then sambung lagi makan lepas solat terawih.

Perkakasan Utama Dalam Pembuatan Cakes & Biscuits - LG Microwave Oven & Kenwood Hand Mixer!!



Sejak anak-anak dah pandai mintak memacam nak makan itu ini, aku rasa cam aku dah 'terlebih rajin' dan sentiasa nak search kat Goggle untuk mencari resepi-resepi yang mudah untuk aku cuba di rumah. Tu lah kan, bukan mudah menjadi seorang mommy dan isteri pada masa yang sama kita bekerja. Kena atur betul-betul masa yang ader supaya segalanya 'Perfecto'.... insya Allah.

Jumpa lagi yokk!!

No comments:

Post a Comment