Thursday, May 2, 2013

Kereta BHT 1355 Breakdown

Pagi tadi aku kluar rumah jam 7 pagi....semangat beb nak lapor diri nak masuk pejabat baru........baru kena transfer katakan.


Semangat punya semangat....kereta aku buat hal pulak dekat traffic light Jalan Kem....dah dekat lebih kurang 1 km tempat opis baru aku nie.
Aku periksa...tangki air radiator melewap2....suspect water pump problem. Apa lagi stop kereta dan matikan engine tepi jalan untuk bagi engin cool down.


Apapun aku anggap ini dugaan hari pertama lapor diri. Dulupun tahun 2005, masa aku lapor diri di JLWTengah pun sama kejadian berlaku....tayar motor aku pancit di Shah Alam dan akhirnya aku lapor diri lewat jam 12 tegahhari.


Sekarang, jam 1445 aku masih di worksyop Meng Car Auto Service, Jln Lebuh kerana keluar pejabat jam 1315.......maklumlah jumpa Pengarah dan kakitangan pejabat baru aku nie serta masuk bilik aku tengok apa2 yang patut. Terkenang balik...masa aku sewaktu aku sebagai Pegawai biasa, di sinilah aku mula bertugas dari tahun 1999-2002 dan selepas itu aku mintak transfer ke Penang.

Sekarang pangkat atau jawatan aku dah UP sikit....bukan nak ujub yer....tapi mmg hakikatnya semuanya kehendak Allah swt. Pangkat tinggi ....responsible pun banyak laa beb....bak kata uncle spiderman si Ben Parker...."Great Power Great Responsibility" .

Citer punya lari plak tajuk....haa balik pasal kereta aku dah pakai kereta nie hampir 8 tahun. Kalau tak salah aku bulan Ogos 2005 aku dan arwah my wife amik kereta nie iaitu slps beliau lahirkan anak sulong kami si Danish pada bln June 2005. Maknanya usia kereta nie sama dengan umuq anak aku tuh.


Tapi masa kami di Sarawak aku dn arwah telah beli lagi kereta jenama honda City dan kereta tuh dijangka akan sampai di Port Kelang 4 atau 5 Mei ini. Agaknya kereta Wira aku nie merajuk kot tu pasal dia meragam pagi nie. Mcm mana pun aku sayang dekat Wira aku nie.....byk kenangan manis, masam dan pahit ada tersirat bersama-sama Wira SE aku tuh.

Fuh sedar2 tak sedar dan jam 1530 kereta aku pun siap....so aku bayar upah RM 135.00 dan terus berlau balik opis.....nak sembahyang....kalau sempat aku jumpa Deputy Director General opis aku....Big Boss besar cuti tanpa rekod....2 hari lepas bonda beliau kembali ke rahmatulullah.


Apapun selamat jumpa lagi.

Adio


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment